Thursday, August 12, 2010

Hej, jag har 300 vietnameser som vill plocka bär i Sverige.

Får vi ta in vietnameserna till Sverige?

Javisst, plocka så mycket ni vill.

Hej, vi har 200 kinesiska bärplockare på planet, får vi komma in i Sverige?

Javisst, men har ni numret till SOS om ni skulle få pengaproblem?

Hej, jag är svensk får jag komma in i Sverige?

Nej, vänta tills jag granskat passet noggrant och låtsas kolla min dator.

Så kan det låta vid våra gränskontroller.

Utan någon god anledning släpps illegal arbetskraft in i Sverige. Ingen verkar undra varför man släpper in dem. Deras antal verkar vara betydelselöst. Hur de kan få finnas kvar när de avslöjats. Varför ska Sverige bekosta deras säkerhet och sociala service när de inte kan betala för sig? Alla världens folk verkar betrakta svensk mark som deras eget land som de kan resa in i när det passar.

Varför har ingen bett regeringen förklara varför ett obegränsat antal svartjobbare får komma till Sverige?

Har alla beslutsfattare och undersökande journalister dött? svd svd dn dn dn svd dn ab svd dn

No comments:

Post a Comment