Sunday, May 30, 2010

SvD ändrar sin väljarundersökning så den passar riksdagspartierna bättre.

SVDs väljarundersökning med ett 20-tal frågor visade att ett mycket stor antal personer fick resultatet att deras åsikter ligger nära Sverigedemokraterna. Då fick SVD klagomål och de ändrade därför på sin väljarundersökning.

Det tycker jag är ett bra sätt att anpassa sig, men bara gör om väljarundersökningar som man inte gillar resultatet för, enkelt, bra, men varken rätt eller demokratiskt.

Nu har de ökat vikten på tre frågor man kan prioritera så resultatet blir annorlunda. Men det blev fel ända, mer fel än förut. Nu gynnades M, KD och C, helt fel anser jag. Att Fp och SD ligger närmast stämmer om de inte vill ha med Turkiet i EU och om de vill stoppa invandringen.

Moderaterna vill ha in Turkiet i EU och de vill ha en större massinvandring, jag markerade de som 2 av 3 viktigaste frågorna. Min åsikt är motsatsen till moderaternas, men M blev mitt favoritparti enligt den reviderade undersökningen, förut var det FP.

SvD har inte redovisat samtliga deltagares reslutat. Det vore informativt att göra, varför är det hemligt? svd svd

No comments:

Post a Comment